Kto czuwa nad ochroną danych osobowych?

Kwestia bezpieczeństwa płatności w sieci jest dla wielu osób dosyć wrażliwa. Pomimo tego, że w Polsce w 2017 roku za pośrednictwem płatności Blikiem dokonano około 33 milionów operacji, świadomość jak to wszystko działa jest nadal niska. Istnieje spora grupa osób, która uważa, że korzystanie z nowoczesnych rozwiązań technologicznych jest zupełnie poza ich zasięgiem – bo nie posiadają odpowiedniego sprzętu, a jeśli posiadają, to nie darzą zaufaniem nowych rozwiązań. Pojawia się także kwestia ochrony danych osobowych, bo przecież bez zgody na ich przetwarzanie nie dokonamy żadnej transakcji. Jak to wszystko pogodzić?

Być świadomym konsumentem
Kim jest świadomy konsument? To osoba, która posiada wiedzę na temat podstawowego zakresu działalności platform płatniczych w sieci. To osoba, która dwa razy zastanowi się, zanim wpisze swoje dane osobowe oraz dane karty płatniczej z jakiej korzysta, podczas wykonywania transakcji internetowej. To osoba, która wie, gdzie znaleźć informacje na temat agencji rozliczających transakcje albo organizacji, które je nadzorują. W końcu kiedy coś pójdzie nie tak, dobrze jest wiedzieć, z kim skontaktować się bezpośrednio, a nie za pomocą np. fanpage’a na Facebooku. Poza tym prawo rynku jest nieubłagane - kiedy wzrasta liczba świadomych konsumentów, wraz z nimi rosną wymagania odnośnie do kontroli i udoskonalania procedur, z których korzystamy na co dzień. A wraz z wymaganiami konsumenta rosną standardy organizacji, które nad tym wszystkim czuwają - ponieważ pragną cieszyć się zaufaniem wśród klientów oraz odpowiadać jak najskuteczniej na ich potrzeby.

Kto czuwa nad ochroną danych osobowych?
Na naszym rodzimym podwórku, prócz uprawnień, które wydaje Prezes Narodowego Banku Polskiego oraz Komisji Nadzoru Finansowego (nr IP14/2013 na oferowanie usług płatniczych), działa Polski Standard Płatności. To z jego inicjatywy powstał m. in. projekt płatności mobilnych Blik. Jeśli chodzi o organizacje światowe, których działanie obejmuje również transakcje polskie, są to: m. in. Visa International’s Account Information Security, American Express Data Security Standards, MasterCard International’s Site Data Protection czy też Visa Cardholder Information Security Program. Mają one za zadanie dbanie o ochronę i przetwarzanie naszych danych osobowych zgodnie z ustalonymi procedurami. Dla nas oznacza to mniej więcej tyle, że agencje rozliczeniowe (np. Dotpay czy Paypal) mogą przetwarzać dane osobowe tylko w celach administracyjnych i technicznych oraz udostępniać je jedynie upoważnionym instytucjom.

O serwisie

Poradnik i informator dotyczący najpopularnisjzych płatności mobilnych w Polsce. Zapraszamy!

Kontakt

802 545 214

kontakt@scandsocialmedia.pl

Galeria