Czym jest geolokalizacja płatności?

Dosłownie geolokalizacja to określenie fizycznego położenia obiektu. Dotychczas pojęcie to kojarzyło się głównie z GPS. W przypadku płatności, chodzi o weryfikację źródła płatności według lokalizacji geograficznej. Oczywiście poza samym ułatwieniem realizacji obowiązków podatkowych, usługa jest również przydatna do szerokich działań marketingowych oraz badań rynku, wykonywanych przez sprzedawcę.

Funkcjonalność stworzona została w odpowiedzi na potrzeby różnych serwisów, które sprzedają np. dobra cyfrowe i wyjątkowo ważna jest dla nich znajomość miejsca, z jakiego została dokonana płatność. W celu uzyskania danych lokalizujących źródło płatności, wystarczy obsłużenie dodatkowych parametrów, które przekazywane są do sklepu przez pośredników płatności online, jak Dotpay.

Do czego można użyć geolokalizacji?
Przede wszystkim do statystyk. Posiadając sklep internetowy, w którym użytkownik może się logować, możemy w bazie danych dodać jego adres IP i szybko go zlokalizować. Daje to nam możliwość przeanalizowania z jakich krajów mamy najwięcej odwiedzających lub który kraj robi u nas najczęstsze i największa zakupy. W ten sposób, możemy sprawić, aby nasza strona była jeszcze bardziej interaktywna pod kątem lokalizacji. Działa to tak, że sklep internetowy może pokazać automatycznie różne waluty dla osób odwiedzających sklep z różnych krajów, co znacznie ułatwia jego funkcjonowanie na międzynarodowym rynku.

Co jeszcze?
Otóż geolokalizacja świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy strona posiada kilka wersji z subdomenach, dedykowanych na dany kraj. Istnieją sklepy, które mają osobną stronę dla klientów w USA oraz osobną dla tych z Europy. Jeśli użytkownik z Europy wejdzie na amerykańską domenę, może automatycznie zostać przekierowany na właściwą wersję. Dodatkowo, na mapie może pokazać się najbliższy oddział firmy, bazując na lokalizacji użytkownika. Inne funkcjonalne zastosowanie to wyświetlenie strony w odpowiednim języku, zależnym od lokalizacji. W końcu nie każdy obcokrajowiec odwiedzający polską stronę zna nasz język i wie, jak go zmienić. Dzięki geolokalizacji możemy zrobić to za niego. Klienci na pewno docenią takie udogodnienia. Zdarzają się również sytuacje, gdy nie chcemy, aby osoba z danego kraju miała dostęp do strony naszego sklepu. Wówczas możemy ją całkowicie zablokować. Oznacza to, że w przypadku płatności, użytkownik podając swój adres może zostać zweryfikowany czy jego geolokalizacja odpowiada adresowi, który wpisał w formularzu. Gdy użytkownik z Chin wpisze adres wysyłkowy do Polski, może to np. poskutkować zablokowaniem całej transakcji płatniczej. Warto zatem rozważyć uruchomienie tej funkcjonalności, która może znacznie usprawnić działanie strony naszego e-sklepu.

O serwisie

Poradnik i informator dotyczący najpopularnisjzych płatności mobilnych w Polsce. Zapraszamy!

Kontakt

802 545 214

kontakt@scandsocialmedia.pl

Galeria