Anatomia transakcji online kartą płatniczą

Aby w pełni zrozumieć, jak działają płatności online kartą, przyjrzyjmy się bliżej całemu procesowi od początku do końca. Zobaczmy, jak współdziałają ze sobą strona internetowa sprzedawcy, operator płatności online, czyli dostawca usług płatniczych np. firma Dotpay oraz kupujący. 

Elementy niezbędne podczas płatności online
Aby korzystać z płatności online, zazwyczaj potrzebujemy, konta handlowego (chociaż niektóre systemy płatności takie, jak PayPal nie wymagają konta sprzedawcy lub mogą go dostarczyć), konta u dostawcy usług płatniczych, strony internetowej, która inicjuje proces transakcji. Po skonfigurowaniu strony internetowej i połączeniu jej z usługą płatności online odwiedzający naszą witrynę będą mogli płacić online za produkty lub usługi kupione w naszym sklepie internetowym.

Jak przebiega proces płatności?
Proces płatności online rozpoczyna się, gdy użytkownik kliknie odpowiedni przycisk, aby zapłacić online. W wyświetlonym formularzu płatności online kupujący musi wprowadzić informacje o swojej karcie, jej numer, datę ważności oraz specjalny kod CVV, a następnie przesyłać żądanie transakcji. W zależności od dostawcy usług płatności online, formularz może pojawić się w witrynie internetowej sprzedającego lub kupujący może zostać przekierowany do formularza na stronie internetowej usługodawcy. Ta druga opcja jest polecana, gdy operator usług płatności jest powszechnie znany i kojarzony z bezpiecznymi transakcjami. 
Żądanie transakcji wraz z danymi karty wprowadzonymi przez kupującego jest bezpiecznie przesyłane do bramki płatności obsługiwanej przez dostawcę usług płatniczych. Informacje są zaszyfrowane, aby nikt nie mógł przeglądać danych osobowych i finansowych kupującego. Nasz dostawca usług płatniczych użyje bezpiecznej usługi przetwarzania płatności - własnej lub dostarczonej przez inną firmę - w celu sprawdzenia danych i upewnienia się, czy kupujący ma wystarczające środki na sfinalizowanie transakcji.

Jeśli dane uwierzytelniające kupującego są ważne i istnieją wystarczające środki, aby sfinalizować transakcję, dostawca usług płatniczych zainicjuje transfer środków z rachunku bankowego kupującego na konto handlowe powiązane z naszą witryną i prześle powiadomienie, że transakcja została zatwierdzona . W zależności od konfiguracji witryny, informacje te mogą zostać wykorzystane do automatycznej aktualizacji rekordów w witrynie.

Jeśli transakcja z jakiegoś powodu zostanie odrzucona np. ze względu na nieprawidłowe dane lub niewystarczające środki na koncie- pieniądze nie zostaną przekazane, ale informacje o statusie transakcji zostaną przesłane do naszej witryny.

 

O serwisie

Poradnik i informator dotyczący najpopularnisjzych płatności mobilnych w Polsce. Zapraszamy!

Kontakt

802 545 214

kontakt@scandsocialmedia.pl

Galeria